Dodge PowerBox
2005.01.27. 18:41
A DaimlerChrysler legújabb tanulmányautója a Dodge PowerBox hibrid terepjáró, amely a két évvel ezelőtt bemutatott Power Wagon pick-up stíluselemeit idézi fel. A front és az oldalsó kerékívek a klasszikus, 1946-os Power Wagonról származik. A Los Angeles-i Autószalonon felvonultatott újdonságot egy gázzal hajtott 2,7 literes, 250 lóerős V6-os és egy 52 kW-os elektromotor kombinációja hajtja egy V8-as erőforrás menetteljesítményeivel és egy kisterepjáró fogyasztásával. A rendszer annyira a háttérben működik, hogy nem lehet megkülönböztetni egy hagyományos benzines autótól. A PowerBox hatótávolsága 563 km, ami többszöröse a hasonló méretű gázos vagy benzines autókénak. Átlagfogyasztását kilenc literre szorították le, miközben hét másodpercen belül gyorsul fel száz km/h-s sebességre. A Dodge szerint ha minden Észak-Amerikában futó terepjáró PowerBox lenne, évente 538 millió liter üzemanyagot spórolnának meg. A PowerBox könnyűsúlyú karosszériája hasonló a Dodge ESX3 és Jeep Commander felépítésével. Az utasteret a sivatag színárnyalatai teszik otthonossá, míg a beszállást a 76 mm-rel leereszkedő autó könnyíti meg. A B-oszlopot az oldalsó tolóajtó megerősítésével helyettesítették. A nyolcüléses PowerBox hátsó üléseit lehajtva hatalmas, 2,44 méter hosszú raktér keletkezik.
|