Csak Dodge-ok : Chrysler Crossfire, Jeep Willys, Dodge Super8 Hemi |
Chrysler Crossfire, Jeep Willys, Dodge Super8 Hemi
Plaier Dávid 2005.01.27. 18:36
3 in 1! Bár csak az egyik DODGE.
A DaimlerChrysler idén nem a Detroiti Autószalon első sajtónapjára időzítette újdonságait: a második napon meglepetésszerűen bemutatta az új Dodge Vipert, majd a harmadikon három teljesen új tanulmányt jelentetett meg. Elsőként a már előrejelzett Chrysler Crossfire gördült be. A klasszikus muscle car hagyományok szerint épített sportkocsi jellegzetességei a hosszú motorházfedél, függőlegesen álló ablaktörlő-lapátok, az ívesen lehúzódó hátfal és a nagy, 21 colos kerekeknek helyet adó öblös sárvédők. A Crossfire hajtásáról feltöltött 2,7 literes, 275 lóerős V6-os gondoskodik ötfokozatú automata váltón keresztül. Nulláról százra hat másodpercen belül gyorsul fel, végsebessége 240 km/h körüli. A Chrysler izomautóját a hagyományos Willys Jeep mai változata követte - azzal megegyező néven. A nagy előd egyszerű szerkezetének megfelelően a Willys koncepció alumínium vázra szerelt kompozit elemből épült, műanyag ülései újrahasznosíthatóak. A motorházfedél alatt 1,6 literes, 160 lóerős négyhengeres lapul, melynek nyomatéka négyfokozatú automata váltón át jut természetesen mind a négy kerékhez. Végül a klasszikus amerikai szedán mai megfelelője, a Dodge Super8 Hemi mutatkozott be. Az 1950-es évek stílusát idéző tanulmányon megtalálhatjuk a visszafelé döntött A-oszlopot és a jellegzetes Hemi V8-as erőforrást 353 lóerős teljesítménnyel. Korhű kinézetével ellentétben a Super8 lemezei alatt modern technika rejlik: mind a négy keréknél független felfüggesztést alkalmaztak, automata sebességváltójának fokozatai kézzel is kapcsolhatóak, utasai Internetről hívhatják le az információkat.
|