A nyitott Viper
Plaier Dávid 2005.01.27. 17:00
Ehez el kéne olvasni a kis történelmet!!!
"Az új Vipernél mindhármat továbbvittük" - hangzott el a premieren. A 8,3 literes, alumínium V10-es teljesítménye ezentúl 500 lóerő, maximális forgatónyomatéka 678 Nm, amely hatfokozatú kézi sebességváltón át jut a hátsó kerekekhez. Az alumínium kerekekre elöl P275/35 ZR18, hátul P345/30 ZR19-es gumik feszülnek.
A menetteljesítményekről a 220 mph-ig (350 km/h) kalibrált sebességmérő árulkodik. A design az elsőként a 2000-es Detroiti Autószalonon debütált Viper GTS/R tanulmányhoz hasonló: a sarkos, éles vonalak határozott megjelenést adnak az új Vipernek. A gyártás a Daimler Chrysler detroiti üzemében kezdődik, az eladások 2002 augusztusában indulnak az Egyesült Államokban.
Kicsit közelebbről
A pontosan 4,5 méter hosszú macho-autó pontosan 4,5 másodperc alatt katapultálja utasait 100 km/h-ra. A gyár adatai szerint a Viper végsebessége 298 km/h, ehhez már kötelező a négy hűtött tárcsafék, melyek a 17 collos felnikben foglalnak helyet.
Az autó literben mért fogyasztása és csomagtere (egy kis túlzással) majdnem megegyezik: a gázpedállal óvatosan bánva a fogyasztás 20 liter körül alakul 100 kilométerenként, a balatoni hétvégére pedig pontosan 334 liternyi csomagot vihettek magatokkal. Ahhoz, hogy nap mint nap egy Viper műszerfala mögül mosolyogj vissza a Téged bámuló embertömegre, cirka 66,000 dollárt kell érte fizetned. Talán majd egyszer
|