VIPER, ISMÉT ZÁRT TETŐVEL
vezes.hu 2005.01.27. 16:11
500 lóerővel és több mint 700 newtonméteres nyomatékkal bemutatkozott a Viper zárt változata. Mindez elegendő ahhoz, hogy az autó négy másodperc alatt 100-zal száguldjon.
|
Az utasteret úgy alakították ki, hogy minél tágasabb legyen, hiszen sok tulajdonos versenyzésre használja az autót, így bukókeretet is szerel bele |
Immár nem csak nyitott változatban, hanem zárt karosszériával is lehet Vipert vásárolni, mert Los Angelesben bemutatkozott a Dodge Viper SRT-10 Coupe. Jelenleg a sportkocsi harmadik generációja kapható, amely 2003-ban mutatkozott be, de csak nyitott karosszériával. Az előző zárt változatot 1996-ban leplezték le, az autó nem csak a közutakon, de a versenypályákon is sikeres volt.
Ahogy a nyitott a változatra, úgy az SRT-10-re is az 500-as szám a leginkább jellemző. A motor 505 köbhüvelykes, 500 lóerőt illetve 525 lábfont (712 Nm) nyomatékot tud. Ennek 90 százaléka 1500 és 5600 között folyamatosan él.
Ugyanazzal a hagyományos színvilággal mutatkozik be az autó, mint elődje, a fényezés kék, fehér csíkokkal.
|
712 Nm a maximális nyomaték, ennek minimum 90 százaléka él 1500 és 5600 között. A 0-160-0 teszt 12 másodperc alatt megvan | Menetdinamikában nem marad el nyitott testvéreitől az SRT-10, azaz kevesebb, mint négy másodperc elegendő 0-tól 100-ig. A 8,3 literes, V10-es blokknak köszönhetően később sem válik erőtlenné a Viper.
A 0-160-0 teszthez is csak 12 másodperc kell, tehát 12 másodperc alatt nem csak felgyorsul, hanem meg is áll 160-ról. Az erőátvitelt hatsebességes kézi váltóra bízták, amely a hátsó kerekekhez jutatatja a nyomatékot.
Az autó formailag nagyon hasonló az elődjéhez, szinte ugyanolyan tetőívet terveztek hozzá. Ez lehetővé teszi, hogy bukósisakban is be lehessen ülni. Hátulról akár össze is lehetne téveszteni őket, ami nem csak a hátsó lámpáknak, hanem a hátsó rész spoilerszerű kialakításának köszönhető.
|
Hatalmas felnikkel és spoilerszerű hátsó résszel készül a Viper zárt változata. Ahogy korábban, most is két fehér csík díszíti a kék karosszériát | Nem maradt ki a hátsó diffúzor sem. Az üzemanyagtank nyílása nem a karosszéria színében mutatkozik, hanem a versenysportból származó fémborítás takarja.
A Coupe ezúttal is a kabriótól eltérő harmadik féklámpát kapott, amely felvillanva erőteljesebben láttatja a Viper jelet. Elöl 18, hátul 19 colos felniket szereltek az autóra, amelyet a Michelin defektmenetes abroncsokkal lát el. Újdonság, hogy a Viper SRT-10 Coupe-t keréknyomás ellenőrző rendszerrel is felszerelik.
Az utastér a nyitott változatéval megegyező, bőrborítású sportüléseket és kormányt találunk benne. A műszerfalon a fordulatszámmérő van a központi helyen, de több kisebb műszer a középkonzolon kapott helyet. Arra törekedtek a tervezők, hogy minél nagyobb utasteret tudjanak kialakítani.
|