Dodge Charger SRT-8
2006.11.01. 22:09
425 lóerő, 6.1 literes V8-as motor, kiemelkedő teljesítmény, versenyautószerű kezelés, világbajnok fékrendszer. A Charger SRT-8 a leggyorsabb sedan a Dodge sorozatban. Álló helyzetből 5 mp alatt éri el a 100 km/h-s sebességet.
Az utcai és versenytechnológia ötvözéséből született Dodge Charger SRT-8 pontosan azt kínálja, amit a teljesítmény szerelmesei elvárnak egy amerikai izomsedantól: több erőt, fantasztikus vezetési élményt, példaszerű fékezést, funkcionális, de agresszív külsőt, versenyautó inspirálta utasteret. A Charger megtestesíti a márka minden fontos tulajdonságát: nagy, erős és életteli. Az alváz fejlesztése során SRT-hez hangolt lengéscsillapítókkal látták el speciálisan testreszabott rugózási értékekkel, ennek megfelelően módosították az elektronikus stabilitás-felügyelő rendszert (ESP) is.
A futóművön végzett módosításoknak köszönhetően a Dodge Charger SRT-8 alacsonyabb lett. Az izomautó öt küllős, húsz colos alufelnis kerekeit nagy teljesítményű Goodyear Supercar F1 háromszezonos gumival szerelték fel. Mind a négy kerékre hűtött Brembo féktárcsa került. (360x32mm-es tárcsákkal elöl és 350x26mm-es tárcsákkal hátul.) Az újratervezett külsőbe integrálták azokat a légbeömlőket, melyek további hűtést szolgáltatnak a fékeknek. A motorháztető nyílása a motor fokozottabb hűtését biztosítja. Hátul a dupla kipufogócső és a hátsó spoiler fokozza az agresszív megjelenést.
Csak három szín közül lehet lakkozást választani: ezüst, fekete és piros. A versenyek inspirálta utastérben elektromosan állítható sportülések terpeszkednek stabilitást nyújtó oldaltámaszokkal, mely erős manőverezésnél is az ülésben tartja az utasokat és a vezetőt. A km-óra 300-ig van kalibrálva, alatta egy LED kijelző vetít ki minden fontos adatot. A naptető elektromosan nyitható, a kormányról is irányítható CD lejátszóba egyszerre 6 lemezt tehetünk, DVD alapú navigációs rendszer segíti a tájékozódást, az ülések fűtöttek, a klíma automata.
Az új 450 lóerős, 6.1 literes, 8 hengeres HEMI motor visszaidézi a múlt évtizedek legendás HEMI motorjait beleértve a narancssárgára festett motorblokkot és a fekete szelepfedőket. A 6.1 literes verzió megalkotásához trükköket alkalmaztak a mérnökök. 85 lóerőt nyertek addicionális köbcentikkel, a kompressziós ráta megnövelésével, a hengerfej újratervezésével, a légbevezető és a kipufogórendszer jobb átjárhatóságával.
A mérnökök megnövelték a hengerek átmérőjét 3,5 mm-el, így 5,7-ről 6,1 literre nőtt a hengerűrtartalom. A fordulatszámot is megnövelték csaknem 20%-al, 5000-es fordulatról 6000-re. Az erőátvitel eszköze egy A580-as ötfokozatú automata váltó, speciálisan kalibrált karral, teljes automata vagy manuális váltás választási lehetőségével. A 2005 második felében piacra kerülő autót sajnos egyelőre csak az amerikai piacnak szánják, Európáról nem esett szó.
|